Page 2 - Jaarverslag OLT 2016
P. 2

JAARVERSLAG 2016 OPENLUCHTTHEATER EDE
Het Openluchttheater Ede beleefde in 2016 een bijzonder jaar. Eind 2015 startte een grondige renovatie van het groen en de gebouwen. Technische verbeteringen zoals een lichtplan zorgen ervoor dat het theater voldoet aan de eisen voor een eigentijdse programmering. Op de plek van de vroegere orkestbak kwam een permanent, van twee kanten zichtbaar, podium met overkapping.
Daarnaast bestond het Openluchttheater in 2016 80 jaar. Ter ere van dit jubileum en de opening van het gerenoveerde theater voerde een operagezelschap met een bijna volledige Edese cast de opera Die Zauberflöte op. Als jarige job stelde het Openluchttheater bij alle eigen voorstellingen 80 plaatsen beschikbaar voor vrijwilligers van organisaties die iets voor de Edese samenleving betekenen.
In 2016 is het programma (zie bijlage) voor het Openluchttheater (OLT) samengesteld door het bestuur van het openluchttheater in samenwerking met Trijn Romein manager podiumkunsten bij Cultura.
Vanwege de extreme regenval in het voorjaar was de kwaliteit van de grasmat onvoldoende voor het betreden door meerder korpsen en heeft het Taptoebestuur moeten besluiten de gepande Taptoe af te gelasten.
Op 10 september stelde het Openluchttheater als Rijksmonument haar poorten open in het kader van Open Monumentendag 2016.
Ter promotie van het programma bracht het Openluchttheater in het voorjaar van 2016 een programmakrant uit in een oplage van ongeveer 38.000 exemplaren geheel uitgevoerd in de nieuwe huisstijl en met het nieuwe logo.
 Samenstelling bestuur
Guus Wijnsouw Gerry Poelert Marc van Haaren Henk Righolt 2016)
voorzitter secretaris penningmeester penningmeester
(tot 1 september 2016) (vanaf 1 september
Het bestuur vergaderde 9 maal. De afzonderlijke leden van het bestuur hielden zich bezig met de voorbereidingen voor de renovatie van het theater uitgevoerd in 2015 en 2016 en met het opstellen van een visiedocument waarin de plannen op langere termijn van het openluchttheater worden afgestemd met de belangen van de omwonenden. Daarnaast onderhield de voorzitter de contacten met de gemeente.
Het activiteitenverslag vormt samen met de jaarrekening de verantwoording over 2016.

1   2   3   4   5